Asociatia Firmelor Bihorene


Sfaturi pentru a fi un designer mai bun

Sfaturi pentru a fi un designer mai bunEste foarte important sa intelegeti ca designul unui program de identitate inseamna mai mult decat crearea unei sigle. Identitatea constituie designul total. Fiecare mod in care se manifesta o organizatie reprezinta o parte din imaginea respectiva si desi importanta, nu inseamna nimic fara sustinere.

Pentru a fi un designer bun in domeniul corporativ trebuie sa intelegeti perfect ce sunt sistemmele de identitate si ce cauta ele sa realizeze. Multi designeri nu reusesc sa aibe succes, fiind ca pornesc de la permise false, se concentreaza asupra unor aspecte gresite. Frecvent acestea implica o atentie excesiva acordata altor branduri pe o piata similara. Ipoteza ca designerii anteriori au lucrat perfect perpetueaza solutii slabe si produce lucrari neinspirate si lipsite de originalitate.

Observatia este importanta, dar intelegerea este vitala.

Este vorba de atentia la detalii, determinare si capacitate de a continua sa intrebati „ce” si „de ce” -aceste calitati definesc un designer corporatist foarte bun.

Este esential sa nu uitati ca activitatea de design constituie un proces de actiune si ca, in general este inteles in mod gresit. Studentii, si chiar unii profesionisti, considera frecvent designul ca fiind o adaugare permanenta, o activitate comulativa, desi, defapt reprezinta aproape opusul, fiind preocupat mai de graba de descoperiri decat inventie.

Raspunsul la majoritatea problemelor de design va fi gasite de obicei in punerea intrebarilor cuvenite. Este adevarat ca rareori solutia apare clara de la inceput, dar dupa ce este relevata, de cele mai multe ori pare evidenta. Designul eficient nu este posibil fara cercetare, investigare si analiza.

Procesul de brainstorming produce foarte rapid o gama vasta de materiale vizuale adecvate pentru dezvoltarea unui proiect. Frecvent se poate constata ca rezultatele finale decurg din asemenea exercitii preliminarii de cercetare. Materialele produse in aceasta etapa trebuie cernute cu grija, pentru a permite ca natura lor sa devina evidenta. Nu va grabiti sa respingeti nimic, deoarece abia mult mai tarziu in cadrul procesului se va vedea daca ideile pot sau nu sa fie relevante.

Un alt aspect importanta al muncii designerului, trecut adesea cu vederea, este examinarea informatiile primite de la client. De multe ori designerii accepta informatiile fara intrebari si par sa considere ca o solutie corecta va insemna pur si sipmplu o reflectare a informarii respective.

In practica, majoritatea clientilor stiu rareori exact ce doresc si privesc designul ca pe o operatiune suplimentara adaugata la sfarsit pentru ca totul sa arate frumos. Este o eroare enorma si de acea in cele mai multe cazuri prima sarcina este de a-i educa asupra rolului si valorii designului.

Castigarea increderii clientului este vitala, pentru o relatie de lucru rodnica. Ei trebuie sa aiba incredere totala in voi si in capacitatile voastre. Le oferiti un serviciu profesionist si sunteti partener in viitorul succes al companiei care va angajeaza.

Retineti: nu este intelept sa oferiti mai mult de o idee. Doua solutii il pot face pe client sa aiba impresia ca aveti indoieli despre una, sau poate despre ambele. Chiar daca vi se pare ca detineti doua solutii eficiente, trebuie sa optati pentru una dintre ele. Daca clientului nu-i place i-o puteti prezenta pe cealalta la urmatoarea intalnire. Asigurati-va ca stiti cine este clientul. Poate ca recomandarea aceasta pare ciudata, dar de multe ori persoana cu care discutati zi de zi nu este cea careia ii apartine decizia finala. Frecvent va fi vorba de o comisie care ajunge la o concluzie colectiva si prezentarile acestea sunt cele mai dificil de sustinut.

Nu uitati ca este prezentarea voastra, trebuie sa va prezentati munca in fata unui intreg grup de oameni si sa raspundeti la intrebari fara sa va pierdeti controlul. Fiecare membru va avea prejudecati care-i vor influenta reactia fata de lucrarea pe care o prezentati. Ingaduiti-le sa spuna „Mie nu imi place culoarea albastra”, dar nu permiteti ca asa ceva sa va distraga de la explicatia voastra, clar argumentata ca aceea este solutia corecta pentru lucrare.

Fiindca programele de identitate evolueaza intruna, nu considerati niciodata un proiect terminat. Anual trebuie sa revizuiti unele aspecte si sa vedeti daca mai sunt adecvate, iar informatiile tiparite vor trebui mentinute continuu si ocazional intinerite pentru a pastra prospetimea identitatii.

Articol oferit de ink9 creative agency

Parteneri AFB