Asociatia Firmelor Bihorene


Târgul de Cariere: cum poate crește șansele de angajare întâlnirea directă dintre angajatori și candidați

TDG

 

Târgul de Cariere, cea mai mare rețea de profil din România, își deschide porțile și în această toamnă, în 14 mari orașe din România. Pe scurt, târgurile reprezintă o întâlnire între persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă și reprezentanții a zeci de companii angajatoare din fiecare oraș.

Evenimentul se adresează tinerilor cu vârsta cuprinsă între 20 și 30 de ani, cu studii superioare și experiență de muncă, însă aceasta nu este o condiție, companiile prezente la târgurile din țară edițiile trecute regăsind în rândul acestora și candidați neexperimentați, dar potriviți pentru posturile pe care le oferă. În general, între 1000 și 5000 de candidați participă la târgurile din țară.

În această toamnă, Târgul de Cariere va ajunge la Baia Mare, Oradea, Brașov, Bacău, Târgu Mureș, Timișoara, Constanța, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Craiova, Arad, Galați și Suceava cu oferte de angajare în mai multe domenii, dar și cu trei târguri dedicate mediului IT, la Cluj, Iași și Timișoara. Ediția din această toamnă începe în 10 octombrie și se va încheia în 28 noiembrie.

Despre Târgul de Cariere

Târgul de Cariere a luat ființă la Cluj, în 2006, iar astăzi are la activ peste 50 de evenimente organizate și peste 13.000 de tineri angajați ca urmare a participării la evenimentele TdC.

Târgul de Cariere Arad are loc la Atrium Center în 22 noiembrie. La eveniment s-au înscris deja peste 10 companii, cu locuri de muncă în servicii, retail, inginerie, financiar, management, dar și în alte domenii, însă organizatorii se mai așteaptă la înscrieri până în apropierea datei amintite.

Programul de vizitare este de la 10 la 19 în fiecare zi, iar intrarea la Târgul de Cariere este liberă.

Mai multe detalii și informații despre înscriere pot fi găsite pe site-ul www.targuldecariere.ro

Atelierul de Cariere

În cadrul fiecărui târg are loc și un program de educare vocațională, denumit Atelierul de Cariere. Tinerii care participă gratuit la aceste seminarii vor putea afla cum să se integreze rapid la birou, cum să lucreze mai bine cu managerii, dar și discuții despre politici de recrutare, politici de dezvoltare personală și multe altele. Toate aceste informații sunt oferite de traineri instruiți sau de companiile care doresc să susțină traininguri în cadrul Atelierului de Cariere. Astfel, companiile doritoare au acces direct la peste 5000 de participanți.

Informații generale despre Târgul de Cariere

Cum se desfășoară un târg de locuri de muncă?

La aceste evenimente, reprezentanții companiilor angajatoare îi așteaptă la standuri pe cei aflați în căutarea unui loc de muncă, accesul acestora la eveniment fiind liber.

„Faptul că la standurile Târgului de Cariere se află în permanență reprezentanți din departamentele de recrutare ale companiilor angajatoare este o mare oportunitate pentru candidați. O discuție de câteva minute cu un recruiter te poate plasa direct în lista scurtă a candidaților vizați cu prioritate pentru anumite posturi. Întâlnirea față în față cu angajatorii este o șansă bună pentru orice candidat de a se informa pe îndelete despre companiile și joburile care îl interesează, dar și de a se prezenta cum crede mai bine în fața recruiterilor. Participarea la târgurile de locuri de muncă face deci informarea mai eficientă și poate scurta, în funcție de cât de bine se prezintă fiecare candidat, perioada necesară în mod tradițional selectării pe un post. În definitiv, participarea la asemenea evenimente crește șansele de angajare ale oricărui candidat, pentru că fiecare din noi e mai convingător în carne și oase decât poate fi într-un CV depus la un sediu companie sau pe internet", spune Radu Neag, PR Manager la Târgul de Cariere.

Dincolo de discuțiile legate de posibilitățile de angajare, participanții la evenimentele de profil mai beneficiază și de alte facilități oferite de angajatori. Târgurile mai oferă de obicei participanților posibilitatea de a participa gratuit la cursuri și workshop-uri de pregătire pentru interviuri, de identificare a punctelor forte personale, de planificare a carierei, de compunere a CV-ului și așa mai departe.

„O noutate adusă de Târgul de Cariere este sistemul Speed Feedback, prin care orice candidat interesat poate beneficia gratuit de feedback la CV și de o scurtă sesiune de consultanță în carieră din partea unor experți cu experiență în domeniu", adaugă organizatorii evenimentului de la Palas.

Principale mituri legate de târgurile de locuri de muncă

Am dezbătut cu organizatorii Târgului de Cariere veridicitatea celor mai importante mituri create în jurul târgurilor de locuri de muncă.

Companiile vin la târg numai ca să se laude

„Se spune că de multe ori angajatorii care participă la târguri nu au în realitate posturi disponibile și că vin acolo numai pentru a-și face reclamă. Sigur că vizibilitatea e importantă pentru orice companie, dar ea singură nu este un motiv suficient pentru ca un angajator să plătească taxele de participare și cheltuielile conexe târgului și să „blocheze" timpul de lucru al reprezentanților lor pe durata participării la eveniment. În general, nicio companie nu participă la târgurile noastre dacă nu are posturi disponibile sau programe de internship în derulare." (Radu Neag, Târgul de Cariere)

Angajările se fac pe loc

„Unele persoane, de obicei cele care nu au participat niciodată la asemenea evenimente, își imaginează că angajările s-ar face pe loc. Aceasta este însă o așteptare nerealistă, angajarea pe loc nefiind posibilă din punct de vedere legal și nici din punct de vedere procedural: cine își poate asuma răspunderea de a angaja pe cineva după numai câteva minute de conversație, fără verificarea CV-ului, fără teste profesionale etc.?. La târgurile de locuri de muncă se pot face mini-interviuri, programări pentru interviurile de angajare ulterioare, nicidecum angajări pe loc."

La târguri participă mereu aceleași companii

„E drept că angajatorii locali cei mai importanți, fiind companii mari și deschizând mai mereu posturi noi, obișnuiesc să participe la multe târguri de locuri de muncă, dar asta nu face oferta lor mai puțin valoroasă, ci, dimpotrivă, este un motiv în plus pentru a avea încredere în seriozitatea acestor companii. De asemenea, din experiența noastră de 7 ani și 55 de târguri organizate, vă mai putem spune că, din punct de vedere statistic, nici nu se pune problema ca angajatorii să fie mereu aceiași la târguri: la târgurile noastre, de exemplu, au participat până acum circa 600 de companii distincte." (Radu Neag, Târgul de Cariere)

Joburile sunt numai pentru cei cu experiență

„Fiecare organizator își dedică evenimentele publicului țintă pe care și l-a stabilit prin natura activității sale. AJOFM-ul organizează în mod tradițional târguri de locuri de muncă pentru șomeri (în ultimii ani a început să dedice evenimente și altor categorii sociale), organizațiile studențești implementează târguri pentru studenți și pentru recent absolvenți. În funcție de specificul fiecărui târg și de publicul țintă pe care fiecare eveniment îl promite companiilor angajatoare, acestea aleg să participe cu oferta de locuri de muncă cea mai potrivită conceptului. Târgul de Cariere, de exemplu, este dedicat tinerilor cu vârste între 20 și 30 de ani, cu studii superioare. La noi se găsesc joburi atât pentru cei cu experiență, cât și pentru debutanți." (Radu Neag, Târgul de Cariere)

Nimeni nu s-a angajat vreodată în urma participării la un târg

„Deși acest mit e foarte răspândit, el este, de la distanță, cel mai ușor de demontat. Companiile participante la evenimentele noastre nu ar reveni mereu la târguri, investind bani și resurse în aceste participări repetate, dacă ele nu s-ar solda cu angajările pe care și le planifică. De altfel, împreună cu clienții noștri am estimat, în baza declarațiilor lor, că la primele 50 de ediții ale Târgului de Cariere am facilitat angajarea a circa 13.000 de tineri. Unele companii, la deschiderea unui birou într-un nou oraș, participă la evenimente de recrutare tocmai pentru că înțeleg că de acolo pot pleca cu primii lor angajați, persoane reale și nu mitologice." (Radu Neag, Târgul de Cariere)

Parteneri AFB