Asociatia Firmelor Bihorene


AdePlast se organizează în trei divizii de business cu un nou management

AdeplastÎn 2013 AdePlast își finalizează noua structură de dezvoltare sub forma a trei platforme industriale situate în trei regiuni strategice ale țării. Pe platforma de la Oradea, unde se afla prima fabrică de mortare uscate a producătorului român de materiale de construcții, acum funcționează trei facilități de producție, între timp adăugând-se o fabrică de vopsele și tencuieli decorative în 2008 și o fabrică de polistiren expandat în 2012. „Din această fabrică deservim acum exclusiv partea de Vest a României, la fel de bine ca piețele externe precum Ungaria, Austria sau Gemania" declară Marcel Bărbuț, CEO AdePlast.

Din Ploiești, unde se află a doua zonă industrială, AdePlast alimentează piața din Sudul țării,  Sudul Europei, dar și Libanul. Aici se găsește o fabrică de mortare uscate din 2008, una de polistiren expandat din 2011, dar și o linie de polistiren grafitat de anul trecut. De la jumătatea lui 2013 va porni și fabrica de vopsele și tencuieli decorative pentru care au fost deja achiziționate echipamentele.

Cea mai nouă platformă industrială a AdePlast se află în faza finală de construcție la Roman. De aici se va livra către partea de Est a țării, Republica Moldova și Ucraina.

„Finalizarea investițiilor demarate în 2012 este prevăzută pentru jumătatea acestui an. Aceste investiții depășesc 20 de milioane de euro, bani pe care i-am luat de la banci și din fonduri proprii. Scopul acestui demers este acela de a ne consolida poziția de lider de piață pe segmentele pe care activăm și, evident, vizăm piețele din Europa dezvoltată și zona arabă", precizează Marcel Bărbuț.

Un astfel de gigant industrial avea nevoie de o nouă organizare. Astfel, AdePlast va funcționa din acest an pe noi baze. Afacerea se dezvolta pe trei direcții de business: Divizia Termosistem, Divizia Vopsele și Divizia de Adezivi și Mortare Uscate. „De anul acesta business-ul cu vopsele al AdePlast se află în grija lui Bogdan Pîrvu, un manager cu state vechi în piața de vopsea din România, iar afacerile diviziei de termosistem sunt în grija unui inginer care a dezvoltat piața autohtonă a termoizolațiilor, în persoana lui Octavian Nicula. Eu voi rămâne să mă ocup în continuare de dezvoltarea pe partea de adezivi și mortare uscate. Practic, din iunie, când pornesc din plin  toate motoarele investițiilor noastre, fiecare dintre cei trei directori de divizii are de gestionat business-uri care însumate vor depăși 50 de milioane de euro la finalul lui 2013"  precizează Marcel Bărbuț.

Bogdan Pîrvu își propune ca în următorii trei ani să ridice business-ul cu vopsele al AdePlast în topul producătorilor autohtoni. În CV-ul sau se află nume precum Kober, la care a activat ca adminstrator până în 2004. Bogdan Pîrvu a experimentat antreprenoriatul pe piața de distribuție de vopsele, până în 2010 și managementul vânzărilor pe segmentul de conturi speciale (hypermarket și DIY) pentru compania TE-MA România, important producător român de materiale tehnico-sanitare. Bogdan Pîrvu are 38 ani, a absolvit în 1996 Facultatea de Management Financiar Contabil în 1996, în 2007 obținând un master în administrarea afacerilor.

Octavian Nicula are o experiență de 10 ani în domeniul în care funcționează Divizia Termosistem a AdePlast. La Austrotherm a lucrat din 1999 până în 2002 ca director de vânzări și apoi ca director general, iar la Saint Gobain Isover s-a ocupat de departamentul de vânzări la nivel național până în 2009.

„Cu cei 2,3 milioane de metri cubi capacitate de producție care va fi instalată în cele trei fabrici de polistiren ale AdePlast, Divizia de Termosistem  devine cel mai mare jucător din România pe această piață. Avem în plan dezvoltarea de noi produse și extinderea portofoliului către alte tehnologii termoizolante" declară Octavian Nicula.

Parteneri AFB