Conectarea caselor de marcat la serverul ANAF
CADRUL LEGISLATIV. TERMENE.
Ordinul presedintelui ANAF, care reglementeaza termenele a intrat in vigoare incepand cu 19.06.2020 - Ordinul nr. 2668/2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat.
Conectarea la sistemul informatic ANAF se realizează pe categorii de contribuabili, începând cu data de 1 iulie 2020, cu respectarea următoarelor termene:
- a) până la data de 30 septembrie 2020, operatorii economici încadraţi în categoria marilor contribuabili;
- b) până la data de 31 ianuarie 2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii şi mici;
- c) operatorii economici care achiziţionează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1 februarie 2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
ETAPE. ICI BUCURESTI. DISTRIBUITORI AUTORIZATI.
Va prezentam pe scurt etapele conectarii casei de marcat la serverul ANAF.
Cine testeaza conectarea caselor de marcat la server si elibereaza avizul tehnic?
- Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica (ICI Bucuresti) verifica si testeaza cerintele tehnice prevazute de normele metodologice referitoare la comunicatia AMEF-urilor in modul de lucru ONLINE.
- dupa efectuarea testelor si a verificarilor, daca aparatul corespunde tuturor cerintelor, ICI Bucuresti elibereaza avizul tehnic favorabil. O copie a avizului este transmisa comisiei de avizare a aparatelor de marcat electronice, care avizeaza distribuitorii si unitatile acreditate de service.
Ce vor face distribuitorii autorizati si unitatile acreditate?
- - distribuitorii autorizati si unitatile acreditate pentru comercializare si service asteapta suplimentele de aviz eliberate de comisia de avizare a Ministerului Finantelor, precum si procedura de conectare pentru fiecare model de aparat electronic fiscal.
- - vor primi de la producatorul casei de marcat un nou firmware conform noului aviz tehnic, pentru a fi instalat in casa de marcat.
- - vor descarca de pe serverul ANAF pe un dispozitiv extern de memorare un certificat digital si un fisier XML pentru configurarea fiecarui model de casa de marcat.
Ce vor face comerciantii?
- - vor verifica posibilitatile de conectare a casei de marcat la internet. Majoritatea caselor de marcat se conecteaza la internet printr-un modul GPRS folosind un SIM de date mobile.
- - imprimantele fiscale, dar si o mica parte din casele de marcat, au posibilitatea de a se conecta la internet prin intermediul unei retele (locale de internet) LAN.
INFORMATII UTILE
- - Transmisia de date catre serverul ANAF se va face automat dupa emiterea raportului de inchidere zilnica (Raportul Z), in prima etapa a conectarii.
- - Obligatia conectarii caselor de marcat la serverul ANAF ii revine exclusiv utilizatorului echipamentului fiscal, iar toate costurile de conectare vor fi suportate de catre acesta. Amenda pentru nerespectarea acestei obligatii este de la 8.000 lei la 10.000 lei.
- - Interventiile tehnice asupra casei de marcat se vor face numai de catre personalul autorizat al fimei de service. In caz contrar utilizatorii risca amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei.