Asociatia Firmelor Bihorene


Activitati

2013 

  • 29.11.2013  Memoriu trimis către prim-ministru al României, Domnul Victor Ponta, în vederea soluționării unor probleme care afectează mediul de afaceri, și anume verificarea firmelor aflate în insolvență; precum și modificarea legeii legate de utilizarea filelor de CEC și ordinelor de plată neacoperite. Memoriul  a fost semnat și ștampilat atât de AFB, cât si de mai multe firme membre al acestuia și trimis la București, către Domnul prim-ministru.
  • 20.11.2013 Întâlnirea din 18.11.2013 cu Domnul Mălan, viceprimarul Oradiei a fost una prolifică, fiind discutate problemele punctuale ale mediului de afaceri și identificându-se soluții pentru acestea. Ținând cont că au existat mai multe cereri în urma întâlnirii cu Domnul  viceprimar, s-a propus sa mai avem o astfel de  intalnire cu domnia sa pentru a putea lua pulsul problemelor cu care se confrunta mediul de afaceri în relația cu autoritățile locale si pentru a găsi împreună o rezolvare.

Finalitate:Al doilea întâlnire s-a realizat în data de 02.11.2013, în sala mică de conferințe a Cetății Oradea, la care eveniment au participat reprezentanții firmelor membre, întâlnirea fiind un eveniment eficient, ca teme și rezultat.

  • 19.11.2013 Studenții specializarii Relații Internaționale de la Universitatea din Oradea, au discutat cu oamenii de afaceri bihoreni despre ,,Importanța practicii și voluntariatului pentru succesul în carieră după finalizarea studiilor”. Membrii Asociației Firmelor Bihorene au prezentat studenților așteptările pe care angajatorii le au de la ei, precum și diferențele dintre pregătirea teoretică și meseria propriu-zisă.

Finalitate:În urma întâlnirii organizată la ora 13.00 în sala Aula Magna al Universității Oradea, s-a stabilit o colaborare pe termen lung între AFB și studenții Universității Oradea.

  • 3. 18.11.2013 In urma unei intrevederi avute cu viceprimarul Oradiei, domnul Mircea Malan, am convenit sa avem intalniri de lucru intre domnia sa si Membri AFB. Domnul viceprimar este dispus sa ne ofere tot suportul in ceea ce priveste sustinerea mediului de afaceri local pe directiile pe care le are in subordine : Directia Management Proiecte cu Finantare Internationala , Directia Tehnica si Directia Urbanism.

Finalitate:Astfel, întalnirea s-a realizat în data de 18.11.2013, în sala mica de conferințe a Cetații Oradea. La întâlnire au participat aproximativ treizeci de reprezentanți de firme bihorene.

  • 4. 07.11.2013  Membrii Asociatiei Firmelor Bihorene și conducerea Inspectoratului Teritorial de Muncă Bihor s-au întâlnit în data de 07.11-2013, la Hotelul Ramada,membru AFB, pentru a identifica și dezbate problemele apărute în urma controalelor efectuate, în ultima perioadă, de către reprezentanții I.T.M. la societățile comerciale din județ. La întâlnire s-a vizat aplicarea și interpretarea legii, astfel încât să producă efectele cele mai benefice pentru agenții economici bihoreni și angajații acestora. Au fost invitate toţi reprezentanţii societăţilor comerciale bihorene interesaţi de o discuţie cu I.T.M., fie că sunt sau nu membri ai Asociaţiei Firmelor Bihorene.
  • 08.09.2013 AFB împreună cu Carpatic Fun și Grup West au organizat un eveniment în aer liber la peștera Osoi, de lângă localitatea Vârciorog.
  • AFB a vrut să ofere membrilor săi, și nu numai, posibilitatea să socializeze într-un mediu destins, pentru ca fiecare să-și ia doza de adrenalină necesară pentru susținerea activității proprii.
  • 07.06.2013 AFB a organizat cursul intensiv de Managemntul Proiectelor, care s-a desfășurat pe două module, în data de 7|8|9 iunie, la Hotel Ramada. Cursul a fost coordonat de dr. Tomina Săveanu.

Finalitate: Cursanții au dobândit cunoștințe în implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă.

  • 19.04.2013 În urma colaborării cu Rețeaua de Dezvoltare a Afacerilor din Bazinul Carpatic, Asociația Firmelor Bihorene a invitat membri, în mod gratuit, la cea de-a XVI-a ediţie a Târgului şi Expoziţiei Transfrontaliere „Bihar - Bihor Expo 2013"

Finalitate: Au participat șapte membri ai AFB. La întălnirea de afaceri, numită "Secțiunea Investitorilor", din cadrul târgului, membri au fost informați despre rolul Rețelei de Afaceri din Regiunea Carpatică în relansarea relațiilor economice din Bazinul Carpatic, serviciile oferite de Agenția Națională Maghiară pentru Economie Externă şi posibilitățile oferite de zonele de afaceri libere.

  • 03.04.2013 AFB a depus la Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, planul de management şi activităţi pentru 2 ani, în vederea acordării unui spațiu de birouri  în Corpul C al Cetății Oradea.

Finalitate: La finele lunii mai, anul curent, vom primi un răspuns la cererea depusă la Primăria Municipiului Oradea.

  • 22.03.2012 În replică la vizita de studiu de la Debrecen, 16 oameni de afaceri maghiari au vizitat Oradea. Prima companie vizată a fost Agroind Cauaceu S.A., unde delegația din Ungaria a putut vedea facilitățile de productie, silozurile și tehnologia de ultimă oră folosite de una din cele mai importante firme din domeniul agricol din județul Bihor. Delegația a avut ocazia să viziteze, mai apoi și Parcul Industrial Eurobusiness.

Finalitate: Gestionarea site-ului INTERREGIONAL BUSINESS MARKET de către AFB. Această platformă electronică va putea fi o sursă de informații pentru companiile din județele Bihor si Hajdu -Bihor, precum și o bază de date care poate fi consultată în procesul de căutare a unor noi clienți sau furnizori.

  • 18.03.2013 În baza proiectului transfrontalier "Pregătirea și crearea unei rețele transfrontaliere de cooperare a mediului de afaceri din județele Bihor și Hajdu Bihar", AFB și Zona Metropolitană Oradea a invitat membri asociației la o vizită de studiu în Debrecen.

Finalitate: Membri au vizitat Camera de Comerț şi Industrie Hajdú-Bihar, Parcul Industrial din Debrecen, gestionat de firma privată Xanga, cea mai importantă tipografie din municipiu - Centrum Print, aquapark-ul Aquaticum şi sediul firmei Volanpack din Biharkeresztes, societate producătoare de ambalaje şi substanţe pentru agricultura bio.

  • 14.03.2013 Asociația Firmelor Bihorene s-a întâlnit cu deputatul Ioan Cupșa pentru a-i înmâna modificările articolelor din Legea insolvenței, propuse de către juriștii și avocații membrilor AFB.

Finalitate: Deputatul-jurist de Bihor Ioan Cupşa va înregistra oficial propunerea organizaţiei patronale, o va analiza şi, sperăm, va promova un proiect legislativ de modificare a legii în cauză.

  • 13.03.2013 Juriștii și avocații companiilor membre ale Asociației Firmelor Bihorene s-au întâlnit pentru a dezbate modificările aduse Legii Insolvenței 85/2006, de către aceștia, pentru ca mai apoi să fie propuse în Parlamentul României.

Finalitate: În urma acestei întâlniri juriștii și avocații companiilor membre ale AFB au realizat o listă cu propuneri pentru modificarea Legii insolvenței, urmând să fie înmânată deputatului Ioan Cupșa.

  • 07.03.2013 Seria evenimentelor „Economia azi - Optiuni si oportunități pentru IMM", sub sigla Doing Business, în parteneriat cu Asociația Firmelor Bihorene ajunge la Oradea.

Finalitate: Au avut loc dezbateri interactive între reprezentanți regionali ai celor mai puternice instituții financiare din Romania - bănci, companii de asset management, Bursa de Valori București , consultanți fiscali și de management, case de insolvență - și mediul de afaceri local reprezentat de directori generali, directori financiari-contabili, juriști, analiști.

  • 07.03.2013 Asociatia Firmelor Bihorene, în parteneriat cu Zona Metropolitană Oradea  participată, cu nouă companii membre, la Expoziția și Forumul de Afaceri de la Debrecen, din7 martie 2013, eveniment ce face parte din proiectul transfrontalier "Pregătirea și crearea unei rețele transfrontaliere de cooperare a mediului de afaceri din județele Bihor și Hajdu Bihar".
  • 06.03.2013 Asociaţia Firmelor Bihorene, susţinută de Kompass Romania şi InfoCredit organizează, pentru membri AFB, în data de 6 martie 2013, seminarul gratuit „Soluţii complementare pentru dezvoltarea durabilă a afacerii".
  • 14.02.2013 S-a difuzat prima emisiunea AFB intitulată "Săptămâna de Business", în cadrul programelor stației TV "Antena1- Oradea".

Finalitate: Emisiunea tratează subiecte de interes general pentru mediul de afaceri bihorean,  probleme socio-economice de actualitate sau expansiunea proprie în mediul de business.

  • 11.02.2013 Asociaţia Firmelor Bihorene şi Facultatea de Management „Griffiths" din cadrul Universității Emanuel din Oradea continuă colaborarea demarată în urmă cu un an.Un nou grup de studenţi a început practica profesională la AFB, în cadrul programului „AFB Advantage
  • 22.01.2013 AFB împreună cu Solver Training & Consulting au organizat, pentru membri asociației, un seminar gratuit "Management strategic - metode și instrumente"

Finalitate : În urma seminarului membri AFB vor putea să aleagă cea mai potrivită metoda de management strategic pentru compania lor.

 

2012  }{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{

  • 22.10.2012 AFB împreună cu Consiliul Județean, AJOFM Bihor, Inspectoratul  Județean Bihor au depus o cerere de finanțare pentru un proiect pilot, cu privire la garantarea unui învățământ echitabil, în zonele defavorizate din punct de vedere  social, din Bihor.

Răspunsul se va primi în luna august 2013.

  • 30.10.2012 Asociația Firmelor Bihorene a încheiat a doua etapă din cadrul programului "AFB Advantage".

Finalitate: În urma convențiilor semnate de către participanții la programul "AFB Advantage" s-au comandat cardurile de reduceri, urmând să se facă distribuirea lor înaintea sărbătorilor de iarnă. 

  • 29.09.2012 Asociația Firmelor Bihorene, împreună cu Soluții Avansate și Kings Land Country Club au organizat un seminar de afaceri pe tema "Oportunități și provocări ale mediului economic global în context bihorean". Invitatul special al acestei întruniri a fost Prof. Dr. Sebastian Văduva, decan al Griffiths School of Management, din cadrul Universității Emanuel din Oradea.

Finalitate:Membri AFB au identificat nevoia de interacțiune dintre antreprenori și au concluzionat că exploatarea oportunităților oferite de actualul sistem economic mondial, construirea unor mărci puternice și competiția pentru calitate, cel mai mic preț) sunt soluțiile pe care le au la îndemâna antreprenorii, dacă vor nu numai să supraviețuiască pe timp de criză ci și să obțină succes pe termen lung.

  • 22.09.2012 AFB a fost invitată, de către Asociția de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Oradea să participe, în mod activ, la gestionarea și adaptarea  platformei web "Border Market"

Finalitate: IMM-urile din zona de frontiera a României și a Ungariei, dar nu numai, pot accesa noi contacte, prin intermediul platformei web "Border Market", cu scopul de a realiza noi raletii comerciale, crescând fluxul economic transfrontalier.

  • 06.09.2012 Asociația Firmelor Bihorene a organizat, la Hotel Continental, o conferință de presă în cadrul căreia s-au prezentat noutăți și detalii despre mai multe proiecte destinate mediului de afaceri bihorean.

Finalitate: AFB a prezentat cel mai nou proiect Cardul AFB Advantage.

  • Asociația Firmelor Bihorene a încheiat, în data de 08.08.2012, prima etapă din cadrul programului "AFB Advantage".

Finalitate: Studenți ai Facultății de Management Grifiths, din Oradea au contactat 1537 firme bihorene dintre care 231 au fost interesate să-și promoveze produsele prin intermediul acestui program. Beneficiarii direcți ai "AFB Advantage" vor fi respectivele firme, care își vor mări volumul de vânzări, și salariații firmelor membre ale AFB, în momentul de față 8938 angajați, care vor beneficia de prețuri mai mici la toate produsele promovate în cadrul programului.

  • 06.07.2012 Asociația Firmelor Bihorene lansează primul program de promovare cu impact asupra vânzărilor firmelor care iși desfășoară activitatea în județul Bihor, "AFB Advantage". În afară de acest program adresat consumatorilor persoane fizice se va derula "AFB Advantage Plus", pentru persoane juridice, program care își propune să promoveze firmele care oferă servicii și produse B2B și produse din categoria premium.

Finalitate:  S-a constituit o echipa de proiecte formată din salariații AFB și studenți ai facultății de management Grifiths, din cadrul Universității Emanuel care vor invita firmele să se implice în acest program în calitate de partener furnizor, oferind discounturi la produsele și serviciile comercializate, toti anagajaților firmelor membre.

  • 28.05.2012 JCI Romania, prin intermediul Centrului Regional NV al proiectului „Actionam responsabil! - Reteaua Sociala RSC", în parteneriat cu AFB a organizat o masă rotundă pe tema „HR si responsabilitatea sociala corporativa (RSC)".

Finalitate: Toți participanții și-au exprimat interesul și suportul vizavi de obiectivele proiectului „Acționăm responsabil! Reteaua Sociala RSC" ; s-au pus bazele unor viitoare colaborări spre demersuri cu  un obiectiv comun: o societate mai responsabilă și mai implicată în propria dezvoltare durabilă.

  • 27.03.2012 Asociația Firmelor Bihorene , împreună cu membrul Solver Training & Consulting, au organizat un training gratuit de Comunicare organizațională.

Finalitate: S-au pus bazele unei colaborări între firmele membre și Solver Training & Consulting. Întâlnirea fiind o reușită, se vor organiza și alte traininguri pe diferite teme, de interes pentru membri AFB.

  • AFB împreună cu Asociația ,,Condamnă Corupția!" au organizat, la data de 15.03.2012, o dezbatere publică pe tema modului de soluţionare a plângerilor penale referitoare la înşelăciunea cu cecuri şi bilete la ordin şi delapidarea prin furt de combustibil.

Finalitate: Având în vedere că noul Cod Penal dezincriminează înşelăciunea prin emiterea de cecuri şi bilete la ordin fără acoperire, AFB va milita pentru reincriminarea acesteia; juriştii membrilor AFB vor lucra la un proiect de Lege a plăţilor, care în acest moment nu există în România, iar în viitorul apropiat, AFB va face propuneri de modificare a Legii insolvenţei, astfel încât aceasta să nu mai protejeze „ţeparii";

  • În perioada 07-17.02.2012 AFB împreună cu Breb Consulting au facilitat posibilitatea efectuării unui stagiu de practică, pentru studenții Facultății de Management Griffiths, la firmele din cadrul asociației; astfel 12 studenți și-au efectuat practica la 9 firme din AFB. Acest lucru s-a realizat în baza unui acord semnat între AFB și Universitatea Emanuel.

Finalitate: Proiectul oferă sprijin firmelor din AFB, permițându-le să-și dezvolte o pepinieră de tinere talente, prin implicarea în dezvoltarea profesională a studenților, încă dinaintea finalizării studiilor.

  • 16.02.2012 Asociaţia Firmelor Bihorene a demarat campania de sprijinire a sinistraților din comuna Măicănești, județul Vrancea, intitulată „Firmele bihorene sprijină sinistraţii".

Finalitate:  Campania a fost un succes; s-au dezăpezit sate izolate, la care nimeni nu a ajuns timp de 10 zile și s-au  împărțit alimente și încălțăminte la peste 800 de persoane, de asemenea sinistraților li s-au acordat îngrijiri medicale.

  • 26.01.2012 AFB împreună cu membrii săi, care desfășoară activități în domeniul consultanței, a demarat un proiect pentru identificarea companiilor din asociație eligibile pentru accesarea de fonduri europene prin întocmirea unui audit financiar.

Finalitate: În data de 09.02.2012 membrii AFB au primit raportul auditului financiar, care cuprinde lista cu finanțările nerambursabile identificate pentru fiecare, în parte.

 

2011   }{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{

  • 17.11.2011„Masă rotundă" - întâlnire cu reprezentanții mediului de afaceri și conducerea patronatelor din Bihor, cu reprezentanții Consiliului Județean, Consiliului Local și ai Primăriei municipiului Oradea , întâlnire pe tema "Modernizarea Aeroportului Oradea". 

Finalitate: La propunerea oamenilor de afaceri, reprezentanții Consiliului Județean Bihor au promis că vor realiza un sondaj pentru a identifica care sunt destinațiile externe de care sunt interesate companiile din Bihor.

  • 06.10.2011 „Masă rotundă" - întâlnire cu primarul Ilie Bolojan. Reprezentanţii municipalităţii le-au prezentat oamenilor de afaceri proiectele parcului industrial Eurobusiness I şi viitorului parc industrial Eurobusiness II, politica de taxe şi impozite locale şi politica de parcări şi transport public în Oradea.

Finalitate: Oamenii de afaceri au receptionat mesajul cu privire la beneficiile acordate de Parcul Industrial EuroBusiness, urmând în funcție de interesele fiecărei firme să încheie contracte cu acest parc industrial.

  • AFB a trimis , în data de 05.08.2011, o Scrisoare deschisă Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin care a atras atenţia asupra practicilor abuzive utilizate de reprezentanţii Inspectoratului Teritorial de Muncă Bihor, în procesul de control asupra firmelor bihorene.

Finalitate: Ministrul Muncii a răspuns că va trimite la Oradea o echipă de control, care să verifice activitatea ITM Bihor.

  • AFB a trimis, în data de 01.08.2011,  un Memoriu procurorului general al României, solicitând promovarea unui Recurs în interesul legii referitor la modul de aplicare a dispoziţiilor O.U.G.  nr. 119/2007.

Finalitate: Procurorul general al României a confirmat necesitatea promovării respectivului Recurs în interesul legii. Laura Codruţa Kovesi a admis astfel lipsa practicii judiciare unitare referitoare la modul de aplicare a actului normativ amintit, sesizată de către AFB!

  • 21.07.2011- a fost difuzată prima emisiune „Asociația Firmelor Bihorene în direct", în urma contractului de colaborare semnat cu Radio Transilvania LMB S.R.L.

Finalitate:  Prin această emisiune membri Asociației se pot promova, într-o rubrică intitulată „Cartea de vizită".

  • 02.06.2011  Conferinta economica intitulata „Pe timp de criză, ne protejăm sau investim?", al cărui scop principal a fost identificarea unor soluţii pentru dezvoltarea IMM-urilor bihorene. La lucrări au participat reprezentanţii a peste 60 de firme locale şi specialişti din domeniul economic.
  • AFB a lansat la prima AGA, din data de 26.05.2011, un card de discount, prin care membrii Asociaţiei beneficiază între ei de reduceri la achiziţionarea de bunuri şi servicii.

Numărul membrilor AFB a crescut de la 50 (fondatori), la 155.

AFB a fost coorganizator la mai multe evenimente locale:

  • Conferința Internațională: Patrimoniu Urban , diversitate și dezvoltare durabilă: 09.06.2011 - 11.06.2011
  • Oradea City Running Day:18.09.2011
  • Simpozionul Internaţional de Sculptură de la Ineul de Criş: 19.09.2011-25.09.2011
  • Bursa locurilor de muncă: 07.10.2011
  • Masă rotunda- întâlnire Leumi Bank, Parcul Industrial Euro Business - ofertă pachet de credite adresat mediului de afaceri bihorean: 01.11.2011
  • Întâlnire cu reprezentanții Inspectoratului de Muncă Bihor: 29.11.2011
  • „Forumul Angajatorilor" : 27.02.2012
  • ‚,Gala Femeilor de Succes din Bihor": 08.03.2012
  • Bursa locurilor de muncă, în parteneriat cu Centrul CARIERE din cadrul Fundaţiei Ruhama: 25.05.2012
  • Conferința Oportunități de atragere a investițiilor și finanțarea sectorului privat: 24.10.2012
  • Bursa locurilor de muncă a zonei Metropolitane: 19.10.2012
  • Seminar de educație financiară, marca BurcashTM: 28.11.2012
  • Bursa locurilor de muncă, în parteneriat cu Centrul CARIERE din cadrul Fundaţiei Ruhama: 24.05.2013
  • Turneul de Golf BMW Grup West Premium de la Kings Land Ineu: 30.06.2013

AFB a încheiat parteneriate cu urmatoarele instituţii:

  • Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor (A.J.O.F.M.)-parteneriat ce urmăreşte crearea unui mod concret şi eficient de comunicare între structurile administrative și cele private.
  • Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine (C.R.P.C.I.S.) - parteneriat ce urmăreşte susţinerea şi dezvoltarea mediului de afaceri din judeţul Bihor.

Colaborări  AFB:

  • REECO- a V-a ediție a târgului ENREG ENERGIA REGENERABILA®, 6-8 martie 2013, Expo Arad Internațional
  • Doing Business- dezbatere Economia azi. Opțiuni și oportunități pentru IMM-uri, 07 martie 2013, Hotel Ramada
  • Business Days Oradea - 3,4 aprilie 2013, Hotel Ramada

 La stadiul de proiect mai sunt multe alte oferte pregătite membrilor AFB.

Parteneri AFB